Cuvântul „jidan” n-a ucis pe nimeni, armele – da

Tu nu ești ovrei – tu esti un jidan scîrbos, du-te dracului!…( V.I.Popa – Take,Ianke şi Cadâr )

La solicitarea Centrului pentru Monitorizarea si Combaterea Antisemitismului,  Academia Romana va schimba in DEX definitia cuvantului „jidan” deoarece ” in cuvântul „jidan” se află esenţa urii faţă de evrei ” ( Haaretz )
Parerea mea ati citit-o in titlu, totusi daca aveti dubii si mult sange rece, vedeti una din sursele pozei aici ( !!! atentie, poze socante )
De ce nu, in curand eliminarea cuvantului „jidan” din intreaga literatura romana.
Cat despre schimbarea definitiei pentru masacru, inca n-am auzit  nimic.

14 răspunsuri la „Cuvântul „jidan” n-a ucis pe nimeni, armele – da”

  1. Am citit şi am scris despre asta. Au ei o problemă cu peiorativul. Şi peiorativul. Holocaustologia şi efectele ei …
    Unde mai pui, bunule Moş, că preşedintele Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării Csaba Ferenc Asztalos adaugă şi ţiganii în ecuaţa asta.
    Iar aici DEX-ul, în argou are o grămadă de echivalenţe:aripată, balaoacheș, balaur, barabușter, baragladină, baraulă, borâtură, buzat, cataroi, cioară, ciocolată, cioran, cioroi, cioropină, cioropișniță, cocalar, colorat, corturar, faraon, gabor, garoi, geanău, jagardea, lebădar, maglaoi, magraon, mulatru, panteră neagră, stăncuță, tuciuriu, țigan de mătase, țigan de vatră, zavragiu, zburătoare.

    Altfel, despre ovrei (vine din neogreacă) şi romi numai de bine!

  2. Dragule, e foarte bine ca ai pus link-ul. Poti nega faptul ca jidan nu este doar „familiar” ci este si peiorativ? Si nu trebuie ca acest lucru sa se afle in definitie? Nu se spune ca „jidan” dispare din DEX. Doar i se updateaza sensul.

    Am urmatorul comentariu: Exista o multime de persoane care, dupa ce fac comentarii negative despre evrei, afirma: „Vai, dar eu n-am nimic cu evreii. Am o multime de prieteni evrei”. Intreb, eu fiind pe deplin crestin, pentru a nu exista dubii, daca cineva ar incepe sa spuna ca „Romanii sunt asa, si asa, si asa”, dupa care ar afirma: „Vai, dar eu n-am nimic cu romanii, am o multime de prieteni romani”, cum ar fi interpretat ceea ce spune el?
    Cat despre „cuvantul jidan n-a ucis pe nimeni, armele da”, te rog sa ma ierti, dar cuvintele ucid. Si o stii foarte bine…. Da, cuvintele nu contin plumb dar provoaca declansarea percutorului…. Poate, pentru ca suntem vecini, ar trebui sa ne intalnim la o bere, si sa dezbatem aceasta problema…. Cu stima.

    Scrie-mi pe mail. Multumesc.

    1. @bujold : tot ce vreau sa spun e ca e NEFIRESC ca un popor care a suferit cum au suferit evreii, sa comita exact aceleasi atrocitati asupra altui popor.
      @lol : asta chiar n-am idee 🙂

  3. Cu musulman cum o sa fie ,nici asta nu e voie ,am dat-o dracu ,nevasta mea e musulmana ,imi spune bai romane eu cum ii spun ,,,,,,,,,,,,

  4. Perfect de acord dar, pentru ca exista un dar, daca discutai ideea holocaustului ne puteam intreba impreuna cum de este posibil, iar raspunsul era evident – pentru ca descreierati exista peste tor, pacatul vine din faptul ca nu se iau masuri sa nu se intample astfel de atrocitati….Din pacate era vorba despre cu totul altceva – vorbeai desore un cuvant – iar cuvantului nu-i puteai opune niste fapte – de exemplu daca spui „jidan”, opozabilul este „goi”, nu omorarea copiilor. Daca vorbesti despre crematoriile din lagarele de concentrare naziste, te intrebi de ce evreii asasisneaza copii palestinieni….

  5. @Traian & bujold: Poate ca ar trebui sa ne mai punem si alte intrebari …
    De exemplu: de ce vedem COPII cu centuri explozive ? Sa nu-mi spuneti ca sint echipati de ovrei ca sa intretina palalaia …
    Si a propos – ‘ovrei’ va fi si el pus la stilpul infamiei ?
    Dar ‘muslim’ ?
    Adevarat graieste intelepciunea din batrini: TARA ARDE SI … babaDEMIA se piaptana ! 😆

  6. La acest subiect, vorba englezului „we agree that we disagree”: nu pot fi de partea celor care ii urasc pe evrei (eu fiind totusi roman si ortodox). Dar modificarea sensului in DEX mi se pare o tampenie.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.