Salvati Rosia Montană la altă masă, m-ati lămurit în 3 săptămâni…

Jos-capitalismul-la-Timisoara1PIATA UNIV CAPITALISMAm bunul simt sa nu ma reped ca berbecul dand sentinte „Ala e asa, aia e altfel”. Astept, studiez atent, urmaresc, asa ca, dupa 3 saptamani, nu am nici cea mai mica indoiala : salvatorii din Piata au un plan politic si o organizare perfect pusa la punct. Gogosile gen „nu avem lideri” sa le povesteasca medicii ne-practicanti la Hotnews
In primul rand, articole ca si cel de mai sus, care incearca sa le confere o aura de virginitate, nu reusesc decat sa le faca rau : gasiti intre persoanele prezentate una, nu cer doua, macar una care sa prezinte incredere. Autorul ne prezinta niste unii cu o cariera cvasi-inexistenta : 40 de ani, PR pe trotineta, blogger necitit ? 29 de ani, editor cu ponei roz ? Fata cu checul ? Asistentul medical ? Care, ala care nu se uita la tine in spital decat de la 10 lei in sus ? Merci, m-am lamurit.
In al doilea rand,  se repeta obsedant : nu avem lideri. Parol ? Si mamicile alea carand carucioare in fata coloanelor  sunt inchiriate duminical sau apar asa…voluntar ? My friends, ONG-urile implicate, pro/contra nu conteaza,  sunt atat de generos sponsorizate incat deveniti chiar comici.
Nu in ultimul rand, evident ” Jos Guvernul, demisia ! „. Desigur, de ce nu ? Si…ce propuneti in loc ? Guvernul Cernea-Nicusor-Craciun ? Sau traiti cu impresia ca niste milioane de insi din tara asta traiesc cersind sponsorizari pe blog sau de la ONG-uri ?

Ultima remarca despre „salvatori” : refuza orice propunere de dialog cu cealalta tabara. Asta spune destule.
Fara sa ma pronunt sub nici o forma pentru proiectul RMGC, – si acolo mai am multe de „studiat” – , manifestatia asta m-a convins deja.
Pot sa salveze la alta masa. ( Foto Facebook, plus cea de sus -dreapta din Timisoara de la Marieta )
PS
Faptul ca Lazaroiu Sebastian le ridica osanale pe Facebook ii ajuta ca funia pe spanzurati.
Si, pentru cine se preface ca nu intelege, aici e vorba doar de cateva exemple, n-am absolut nimic de impartiti cu cei 90% care protesteaza dezinteresat, dar neavand habar cine orchestreaza toata tevatura

28 de răspunsuri la „Salvati Rosia Montană la altă masă, m-ati lămurit în 3 săptămâni…”

  1. riscul în situatiile astea e sa nu vezi padurea din cauza copacilor . e plin netul si de opinii de bun simt ca sa te opresti doar la oficina securistilor. caci vorba poetului: securisti au fost, securisti sunt înca. adu’ti aminte de piata universitatii din ’90 . parazitata de tot felul de indivizi tocmai în ideea de a o compromite. si care au si reusit în oarecare masura. noroc cu minerii care au contribuit la un final în care toata lumea a fost într’un fel sau altul „multumita”.

      1. Exact, BURSA canadiana:
        http://www.youtube.com/watch?v=O1ZyH6mqK-8 (link gasit la comentariile de pe blogul lui ciutacu). cine l-a pus pe ponta sa zica asta cand era in opozitie? nu e consecvent

        in rest sunt de acord, manifestatiile din toamna asta au ca tinta pe ponta si oprescu. Interesant, nu? ceva de genul „mataluta, daca nu executi la ordin si la timp ce zicem noi, niste <> puternici, te dam jos. baietas, ai grija”

  2. Păi RMGC nu a intenționat niciodată să exploateze efectiv aurul, câștigul de la Bursă e suficient și fără prea mari bătăi de cap. De altfel, după 10 ani de tărăgănări orice investitor serios și-ar fi băgat picioarele în el de proiect și ar fi mers în zone „mai prietenoase” cu investitorii.

    Altu’ fel, Luzăroiu e doar un atârnache ca și stăpân-su’. Irelevant în context.

  3. Mă număr printre „cei 90% care protesteaza dezinteresat”.
    Ce sfat aveți pentru noi? Toți sunt corupți, toți au interese, toți mint și toți au dreptate.

    Regretul meu sincer: Educația. Îmi pare rău că am primit o educație. Imi pare rău că pot judeca rațional. Îmi pare rău că am o conștiință. Îmi pare rău că societatea voastră este plină de ură.
    Să ne facem și noi bagajul?

  4. nenea traian daca vorbim de argumente nu ai prezentat nici una ci doar te incadrezi la categoria de oameni ce sufera de suspicionita si conspirationism asta ca veni vorba de ipocrizie . De regula nu ma bag unde nu-mi fierbe oala, dar nu am putut sa ma abtin ,avand in vedere cat de mizerabil vorbesti de protestatari si cat de arogant si sigur pe tine esti in fata a tot ce nu rezoneaza cu ”argumentele ” tale. Cei ca tine nu o sa inteleaga niciodata acest protest ( dincolo de temei) , se poate observa clar la cat de obiectiv esti, este plin netul de discreditanti ai protestului ( ce sa mai zic de media importanta) pana aici este ”lozinca” . Argumente ca acest protest este unul curat, demn, fara interese meschine/ascunse majore ( poti lua in calcul credibilitatea a catorva ”conducatori” de protest , in nici un caz majoritatea cetatenilor acuzati ca sunt prosti /neinformati , manipulati , platiti etc etc etc.) sunt cu zecile dar nu se merita sa le folosesti si sa combati niste ineptii scoase din context , in rest subscriu la ce a spus aureliano buendia .

    1. Tanti Mara, poate nu ati avut rabdarea sa ajungeti la final, cine stie, nervii, hormoneii, etc :
      ” Si, pentru cine se preface ca nu intelege, aici e vorba doar de cateva exemple, n-am absolut nimic cu cei 90% care protesteaza dezinteresat dar neavand habar cine orchestreaza toata tevatura”
      In rest e un simplu blog al carui autor nu da doi bani pe opiniile altora deoarece le are pe ale sale.

  5. Tu „studiezi” mai intai oamenii care protesteaza si abia apoi motivele pentru care o fac? Pentru un articol scris dupa asteptare si studiu ai cam multe subiectivisme deloc argumentate. Si poate ar fi fost interesant sa stim si cum ai ajuns la concluziile astea.

    PS: Daca scriem, sa scriem corect, zic! „ca si” poate insemna doar: 1) ca de asemenea ( nu e cazul aici) sau 2) in calitate de ( nu e cazul aici). Apreciez evitarea cacofoniei, dar de acum incolo folositi cu incredere „precum”.

    1. Eu studiez cine/ce ii mana-n lupta. Daca ai fi citit atenta ai fi observat distinctia clara dintre masele de protestatari, probabil onesti, si cei care se erijeaza in lideri.
      PS
      Spre deosebire de pustiul cu poneiul roz, zvastici si ketamina, nu scriu la 7 seri si nu cersesc pe la ONG-uri fiindca am cu totul alta meserie, deci scuzati greselile.

  6. Ce înțelegi tu prin dialog?
    Încredere prezintă cel pe care îl investești tu cu încredere, este o opțiune foarte personală și cere efort personal. Legea supraviețuirii în junglă impune scepticism și lipsă de încredere.
    Sunt doar cu gândul și cu inima în Piața Universității, pentru că mă aflu altfel la mii de kilometri distanță. Dacă îți dorești un dialog cu cineva care protestează împotriva exploatării cu cianuri și a legii respective te rog să intri pe blogul meu, găsești adresa mea de email sub contul gravatar.
    Eu m-am tot străduit să văd cine ești tu, măcar cum te cheamă, și nu am reușit să găsesc nici o informație pe acest blog. Poate e târziu și sunt eu obosită.

      1. Eu nu sunt blogger, sunt doar un om care scrie. Vezi? Interpretare greșită.
        Și doar atât ai răspuns? Nimic despre dialog?
        Încep să mă îndoiesc, tu ce crezi, cu un asemenea răspuns prezinți încredere?

        1. Nu vad relevanta diaologului pe blog, unde oricine poate fi google-smart
          Eu scriu, tu scrii, altii citesc, poate posteaza comentarii-opinii
          Eu nu incerc sa le schimb pe ale nimanui.
          Tu ?

          1. Man, pt. astia cu gandul si inima-n Piata, posteaza si matale niste poezii despre pipilicul cu ketamina, sigur o sa le placa si pipilicul, si ketamina.

          2. Eu ce?
            Mda, manevre de acestea chiar nu mă interesează. Ori vrem dialog, ori nu. Să spui că nu te interesează dialogul pe blog în epoca Internetului, când tu te exprimi și manifești pe blog, mi se pare cam inept. Să spui că te interesează dialogul doar în condițiile impuse de tine este… într-un mare fel.

  7. E un pic de mizerie in atitudinea asta, mi se pare mie. S-o lamuresc. Pe de-o parte e mai bine sa se iasa in strada, decat sa nu se iasa. Treaba cu Rosia e o cauza. De-asta si este plauzibil ca aia 90% sunt de buna credinta. In strada au iesit 10-15 mii de oameni. Nu cred ca intre ei erau 1500 de ONG-isti, dar nici nu conteaza. 20 ar fi de ajuns sa o conduca. Acum despre calitatea oamenilor care protesteaza s-a mai scris si tind si eu sa cred ca sunt multi oameni cu cap intre ei. N-a facut nimeni propaganda sa se iasa in strada in prima duminica. A mers vestea, oamenii au iesit. Apoi au organizat campanii de informare si au iesit si mai multi. Ce vreau sa punctez sunt urmatoarele: 1. Pana la momentul asta ONG-urile nu scot oameni in strada. Ei ies singuri. Deci ideile cum ca Soros, bursa nu prea tin. Nu zic ca nu profita unii de pe urma protestelor si fluctuatilor, dar ca e comandat protestul… asta-i cam la limita. Oamenii chiar n-au lideri. Daca aveau, erau mai articulati in opinii si miscari. Sub aspect diplomatic sunt o masa amorfa. Faptul ca n-au lideri e un mare minus si cu atat mai mult e o minune ca ies in continuare. Fara o voce puternica sa ii conduca, doar prin propria constiinta. Oamenii sunt sinceri cand spun ca nu vor sa mearga in parlament sa discute cu comisia, dar sunt dispusi sa mearga in audienta. Se tem ca se va folosi prezenta lor pentru a bifa actiunea necesara de consultare a strazii. Pe urma daca oamenii astia nu sunt prosti de tot, poate ca atunci cand se va incerca articularea protestului in vreun scop dubios o sa refuze sa adere. Oamenii astia sunt altfel, nu sunt etichetabili, nu sunt omogeni si din punctul meu de vedere nu sunt foarte previzibili. Nu stim cat le poate pielea. Asta ar fi un subiect mai interesant de analizat. Daca trebuie iesit si oamenii ies cu inima sincera, nu vad ce rost au speculatii de felul asta. E ca si cum eu postez aici, iar domnia voastra nu adera la o dezbatere de idei cu mine, ci la schimb imi cauta profilul, cauta sa vada ce mai comentez, de ce nu comentez la articolele pro-protest, oi fi cu basescu, oi fi cu craciun, sau v-ati lega de anumite expresii din textul meu. Intelegeti unde bat? Preocupari de felul asta nu sunt de substanta si nu sunt constructive. Sunt simple observatii care fac pe autor si pe cititori sa se simta intrucatva deasupra situatiei sau poate sa dea verdictul ala greu de dat altfel, oamenii fiind asa diversi si putin coerenti. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar ma tem ca spatiul se umple de speculatii si de arogante…

    1. Spatiul se umple exact cu ce crede fiecare si asa e normal sa fie
      Sper ca nu va doriti o unanimitate de idei
      Altfel, ati fi probabil mirat, sau nu, cine stie ?, sa aflati ca la o manifestatie de 15,000 de insi exista minim 100 de cadre infiltrate din partea tuturor structurilor.
      Altfel observ cum cu-fara ider, nu va faceti prea mari probleme despre finantarea ONG-urilor dar, nu e nici asta o problema, o veti afla foarte curand
      Si repet : nu am timp de dezbateri, sincer, am multe altele de facut, din cate lesne puteti observa nu e un blog sponsorizat. Totusi uneori mai raspund comentariilor civilizate 🙂 QED

      1. Eu m-am angajat intr-un comentariu atat de lung ca sa pun problema utilitatii. Sigur ca fiecare scrie ce vrea, dar astepti de la un om inteligent sa aiba mereu in vedere posibilele finalitati ale actiunilor sale. Sugerez si eu asa in treacat ca bine-ar fi ca ele sa fie nu doar asumate si deschise dezbaterii, dar pe cat posibil sa caute sa fie si roditoare.

      2. Idioti nu suntem, mai stim cate ceva. ONG-urile sunt tentacule de influenta ale serviciilor de informatii externe ale tarilor care le finanteaza si care au interese clare in Ro. Restul, romanasii care pun botu si se baga in ele, sunt hamesiti snobi si usor de cumparat, unii chiar isi fac iluzia c-o sug de placere sau din datorie. Sugere placuta, copii, dar vedeti sa nu trageti prea multa seva in piept, ca va iese pe nas cu clabuci.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.