Două de la Vintu pentru Olteanu și Tăriceanu

  • Declaratie Sorin Ovidiu Vintu:
    “Pe pontonul meu din faţa hotelului Lebăda a avut loc o discuţie între mine şi Bogdan Olteanu, în cadrul căreia i-am cerut să-l numească pe Liviu Mihaiu în funcţia de guvernator al Deltei Dunării. Domnia sa mi-a zis că pentru asta trebuie să îi dau două milioane de euro: un milion pentru sine şi al doilea pentru Tăriceanu, de a cărui semnătură depinde numirea asta. După circa o săptămână i-am transmis lui Eftime Ion suma de 2 milioane de euro cash, iar domnul Liviu Mihaiu a fost numit guvernator al Deltei Dunarii. „
  • Declaratie Ionut Eftime, intermediar :
    „În toamna anului 2008, nu îmi amintesc data, tatăl meu mi-a spus că trebuie să iau legătura cu Ovidiu Ţurcanu, persoana care administra companiile externe controlate de Sorin Ovidiu Vîntu, pentru că trebuie să primesc nişte bani care urmau să ajungă la Bogdan Olteanu. Din câte îmi amintesc, am avut cel puţin o întâlnire cu Ovidiu Ţurcanu, în care am discutat pe acest subiect. (…) În urma acestor discuţii, îmi amintesc că s-au realizat două transferuri de câte un milion de euro fiecare în conturile bancare.(…)Imediat după primirea banilor, într-un interval nu mai lung de o săptămână, impus de formalităţile bancare necesare, eu am retras banii în numerar şi i-am înmânat lui Bogdan Olteanu. În ambele situaţii, banii au fost daţi la sediul central al Partidului Naţional Liberal din strada Aviatorilor. (…) Bogdan Olteanu mă aştepta în camera respectivă, iar eu lăsam banii şi plecam, fără o altă discuţie. De fiecare dată banii au fost introduşi într-un rucsac sport negru cu galben, pe care l-am recuperat ulterior.„
  • Declaratie tatal intermediarului
    „În discuţiile pe care le aveam cu Sorin Ovidiu Vîntu (care avea un umor fin), noi îl numeam pe Bogdan Olteanu „cârlionţatul” sau „cel cu părul creţ”. Menţionez că Liviu Mihaiu era într-o relaţie de subordonare faţă de Sorin Ovidiu Vîntu şi nu şi-ar fi putut permite să iasă din cuvântul acestuia. (…) Din discuţiile cu fiul meu (n.red. Ionuţ Eftime) şi dintr-o altă discuţie dintre Vîntu şi Ţurcan, a reieşit că, pentru numirea lui Liviu Mihaiu ca guvernator al Deltei Dunării, Sorin Ovidiu Vîntu i-a dat un milion de euro lui Bogdan Olteanu. În acelaşi timp, l-a ajutat în campania electorală. (…) În niciun caz Ionuţ, fiul meu, nu şi-ar fi permis să facă altceva decât a dispus Vîntu cu banii trimişi de Ţurcan Octavian. Dacă nu i-ar fi dus banii lui Bogdan Olteanu, este clar că Vîntu ar fi aflat şi ar fi ieşit un scandal imens.”
  • Declaratie Liviu Mihaiu:
    „ Îmi amintesc că am fost chemat la guvern înainte de numirea mea, unde m-am întâlnit cu premierul Tăriceanu, care mi-a spus că voi fi numit guvernator. Nu îmi amintesc dacă anterior Vîntu mi-a zis că lucrurile s-au aranjat şi că voi fi numit. Având în vedere că Vîntu era megaloman, nu credeam tot ce spunea. Era clar că Vîntu discutase cu factorul politic numirea mea, dar atunci nu mi-am dat seama ce implică acest lucru.”

Via Ionela Arcanu, facebook
Părere personală : sunt ca și legați toți în frunte cu Tăriceanu

3 răspunsuri la „Două de la Vintu pentru Olteanu și Tăriceanu”

  1. Ce a făcut Vântu acuma se numeste „perversa de la Tg Ocna”.
    I-a dat-o cu mantinela lui Cac-mac, sa-l usuture gingiile o vara întreaga.

  2. Si uite asa adevaratul liberal psd-ist are sansa sa se intalneasca cu varanul, inaintea lui Viorel. Sun sigur ca Varanul se plictiseste..

  3. Sorry, dar Vantu a tras una singura, dar nucleara, adevarat.
    Cu Tariceanu insa e mai complicat. Deocamdata, nimic nu dovedeste suficient de consistent ca a pus botul. Dimpotriva sa nu uitam ca la data respectiva era PM, avea influenta, avea si propriile afaceri. In niciun caz, nu era un mate fripte sau un coate goale, precum multi altii. Fireste, asta nu il salveaza de urmarirea penala, numirea catelusului Mihaiu, este una dintre probe, alaturi de declaratia lui Vantu. Dar inca insuficient pentru o instanta corecta.

    Cazul sta pe umerii lui Bogdan Olteanu care se pare ca trece printr-un moment extrem de greu, in viata. Impotriva lui, probele sunt suficiente, dar de el depind libertatea si chiar „onoarea” lui Tariceanu + soarta ALDE. Este clar ca procurorii au simtit faptele in cauza.
    Daca Olteanu refuza sa-si toarne prietenul risca o adversitate extrema a acuzarii si o sentinta pe masura, daca nimereste la un complet „exigent” cu coruptii, asa cum a patit lotul Voiculescu.
    Daca Olteanu vorbeste, Tariceanu e ca si condamnat, avand circumstante agravante din pozitia de PM, oferind imaginea unei tari in care toate posturile se vand si se cumpara ca acum 2-300 de ani. Sigur ca amandurora li se falfaie de imaginea tarii, desi CAPT tine coada sus, European cu papion, francofon, da putin moscovit. Revenind la Olteanu, acesta va trebui sa traiasca restul vietii avand pe constiinta tradarea de a-si fi turnat prietenul cel mai bun. Nu numai turnat, ci condamnat si executat. Or mai avea multi din astia la BNR? Toarna sau nu toarna, acesta este impasul devastator al lui Bogdan Olteanu.

    As incerca un prognostic, avand la baza declaratiile cuminti ale avocatului, divortul sotiei (I se vor preleva 2 milioane din avere) si refuzul testului poligraf: Bogdan Olteanu nu-si va turna prietenul

Lasă un răspuns

